Sentrumkirken Brass

SentrumKirken Brass ble startet i 1969, og er et aktivt band.

Vi øver mandager kl. 18-21, med innlagt pause hvor det gjerne nytes kaffe og bakevarer.

Vi pleier å være mellom 15 og 20 musikanter i alderen 10-80 år i bandet.

Det er stor spredning i nivå et på  musikerne, men det viktigste for oss er at det skal være gøy å  spille for alle.
I tillegg til å delta i noen av gudstjenestene i SentrumKirken, har vi spilleoppdrag i forbindelse med 17. mai, juletrefester, julegrantenning i Strømmen, spilling i andre kirker, deltar på Sagelva-festivalen for å nevne noe.

Mange spør oss når de trenger hornmusikk for å  kaste glans over et arrangement.

Trenger du dette, er det bare å ta kontakt...

Musikken er hovedsakelig hentet fra Frelsesarmèens arkiver, men vi spiller musikk fra et bredt spekter som fra tradisjonelle marsjer og hymner til jazz og storband. Dersom det er spesiell musikk som det ønskes at vi skal spille, kan vi som oftest skaffe notene.
Vårt mål er å spille musikk som vi synes er gøy å  spille og som dere som tilhørere liker å høre på..
Har du lyst til å  spille med oss, eller kjenner noen som kunne ønske det – ta kontakt.
Vi holder instrument og noter, og vi har ingen dugnad for musikantene eller foreldrene deres, så det er trygt å la barna deres spille hos oss.

Er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt med:
Kjetil Skoglund Ask
tlf: 412 53 298